BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

lördag 10 januari 2009

Viva la Diva nr 5 & Sinful Colors Color Scare - Konadicured!

Som sig bör lät jag inte ett krämlack vara. Det hade hållt sig bra (jag målade i onsdags, dvs tre dagar sen) med bara ett litet chip på höger tumme och här är resultatet av vidare manikurerande, i två steg:


Steg 1. Bronsfärgade tippar, målade frihand i två lager med Sinful Colors Color Scare.

Skymningsljus, halvt i skuggan.


Skymningsljus rätt på.
(Det är en amaryllisstjälk.)



Steg 2. Konadstämplar från platta nr m24 med Konads lilaskimrande speciallack i miniflaska.


Halvdålig bild. Det var svårt att fota hela högerhandens naglar i fokus.


Närbild


Mer närbild


Jag hade stora problem med att få stämpeln att fästa på höger pekfinger, det måste ha kommit nåt kladd på lacket.
Som ni ser är stämplarna väldigt diskreta. Jag testade först med två av China Glazes holografiska lack, men de gav mest effekten av att jag råkat strö lite socker i lacket. Speciallacket är inte vidare pigmenterat, trots att det bland annat hög pigmentering som ska göra det till ett speciallack. Det är för mörkt/transparent för att synas ovanpå ett mörkt lack och det är lite för skimrande för att synas väl på ljusare lack.
Fastän det är en misslyckad konadikyr är inte hela manikyren misslyckad. Stämplarna ger någon sorts mjukare övergång mellan bronstipparna och basfärgen.

Förresten: Underlack är China Glaze Strong Adhesion, överlack är China Glaze Fast Forward. Den lila basfärgen, Viva la Diva nr 5 är målat i två lager.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså ursäkta mig men det där var banne mig det snyggaste jag sett på länge!! **knäböjer**
Måste testa en variant på det någon dag.

Marie sa...

Adrasteiah: Menar du det? Alltså, det ser bara lite suddigt ut om man inte tittar nära. Men tack! :)

Anonym sa...

Hi Marie - Great job on the nails! Doing the darker funky french is never easy. You did a wonderful job!

Thanks for visiting my blog. I do have a question for you. When you mention the read more on searches being a pain, I am not going to be using the read more however my blog template code shows just titles of the post when clicking on searches and so forth. I try to make my post titles detailed for the reader. Is just seeing the post titles a pain? I have had pretty good feedback on it so far but every opinion matters. Thanks :)

Marie sa...

Vanessa: Thank you so much!

Your new design sounds .. sound :)
It's not a pain only seeing the title, it all depends on whether the titles and tags are correct and detailed. You're doing a great job keeping the blog organised, it'll be good whatever you choose to go with. Good luck!

Sminkan sa...

Otroligt läckert! Verkligen! JAg gillar att stämplen blev lite subtil. Men jag förstår att det bara blir lite blurrigt på håll. Läckert ändå. Jag gillar! Och jag vill ha ett mörkt krämlack NU men alla mina otestade ä fortfarande metallic och pastell... :D

Marie sa...

Sminkan: Man tackar du!
Men spring iväg till Lindex då, de har tydligen Viva la Diva-rea!
Du ska veta att jag är avundsjuk på din stash, både det du testat och visat och det du har i lager så att säga. Jag är dock en sådan som blir lite kär i mina manikyrer, jag vill inte ta bort dem om jag lagt ner tid på dem :)

Plille Erövraren sa...

Här var det livat! Snygg manikyr, men hur gjorde du för att få bort "strösockret" ur lacket? Har du bara lackat över det?

Anonym sa...

*knäböjer tillsammans med Adrasteiah* GALET snyggt! Gaaaah!

Anonym sa...

Verkligen snyggt! Bra brytning mellan det mörklila och det skarpa kopparfärgade.

Marie sa...

Plille: Det fick vara, men jag lät bli att lägga upp bilderna där det var med. Men jag kan ju visa dig, för du sitter ju faktiskt intill mig, gullet ;)
Rocket Queen: Det är enkelt, men visst är det en snygg kombo? Tack :)
Karusell: Ja, det är jättefint i verkligheten också, som tur är :)

Anonym sa...

Otroligt coolt! Jag måste ta och testa de där stämplarna snart!

Marie sa...

Karin: Tackar! Det är bara att leka på! Det har en ganska lång inlärningskurva, men när man fått känn för det fixar man det lätt och det finns liksom ingen hejd på möjligheterna.

Caroline sa...

Svar: Tack så mycket! Din var också riktigt häftig :D