BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 6 januari 2009

MAC Little Darlings EotD

Efter att ha läst lite om Marinas tankar om MAC-pigmenten så tyckte jag det var dags att plocka fram mina burkar från Little Darlings-asken, warm pigments. Jag vet att den guldiga jag använde på inre halvan av ögonlocket, under ögonbrynet samt däremellan, heter Gold Mode, och den brunbeige är Gold Stroke som jag använt på yttre delen av ögonlocket och lite lite upp i globlinjen. En liten mängd Melon användes ovanför Gold Stroke upp på brynbenet för att värma skuggorna lite. Under ögat blev det lite Gold Mode på inre halvan, på yttre hade jag glömt bas så jag struntade i det.



Här är Gold Mode mer gult guldig


Bilderna är tagna på kvällen, efter en dag på stan med fika och shopping och en kväll med middag (en grym moussaka) och ett par öl i glada vänners lag. Belysningen är en svag och ensam badrumslampa. Alla bilder är helt oredigerade, bara klippta och förminskade.
Mina ögonbryn noppades i morse och är lite 3D-prickiga och dessutom har jag turen att få finnari ögonbrynen ibland. Så dem är jag inte så nöjd med idag - därav totalt tre produkter för att snygga till dem :)



Här ser vi en kallare sida av pigmenten, och min lite kurviga vinge


Resten av det ni ser är Maybellines Color Definer som bas för de ljusa skuggorna och under ögat. (Jag hade först Lumenes Eyemakeup Base, men den ser ni egentligen inte.) Eyeliner är först en MAC-penna i färgen Stubborn Brown som sedan förstärkts närmst fransarna med gratiseyelinern från FACE, dragna i en kleopatravinge snarare än en kattögevinge. Lite under ögat också. Brynen är först den ljusa ur H&M:s brynduo, sedan resterna av FACE-eyelinern som satt på penseln borstat ganska torrt genom brynen. På med brow gel från H&M. Även en släng av IsaDoras inliner kajal i färgen Blonde. Macaran är L'Oreal Volumissime X4.
Under dagen har jag använt ett vinrött halvtransparent läppstift från Nivea Beauté, men jag det blev inte av att jag applicerade det på nytt för bildernas skull. Stackars er!



Här med lite synligt rouge, Comlex från Make Up Store


Gold Stroke kan jag tycka kanske inte hör hemma bland varma pigment. Den är väldigt lik Constructuvist - min enda Paint Pot - och de gör sig jättebra ihop. Man måste dock säga att de båda är rätt kalla grejer... Gold Mode och Melon har ganska stora glitterpartiklar som ändå fäster bra på underlaget, de verkar platta, ojämna i formen och supertunna (partiklarna alltså) och de verkar lägga sig som mosaik på ögonlocket. Jag gillar det! Melon har inte gett mig sin fulla glans än, men jag har dock endast använt den som komplement här och där i mina makeuper hittills. Gold Mode ger finfint skimmer, jag gillar den massor. Den är inte 100% guld, mer champagne-guld. Ser olika varm och kall ut beroende på belysning.



Här också lite värme från persikotonade Melon!

2 kommentarer:

Sminkan sa...

Ser finfint ut! Tror jag har haft Gold Stroke någon gång. Hm... finns den kvar eller gav jag bort den?

Unknown sa...

Sminkan: Den är inte dum, helt klart användbar i det bruna spektrat. Leta! :)