BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 8 januari 2009

NotD: Viva la Diva nr 5

Ett lack jag sneglat lite förstrött på men aldrig kommit mig för att köpa. Det kommer ur Viva la Divas höstkollektion som består av miniflaskor med lack i olika mushroomiga nyanser (bland annat det mörklila, nr 5, som jag visar här samt ett grått och ett kakigrönt). Viva la Diva finns på bland annat på Lindex och Åhlens. En anledning att gå förbi H&M!

I solljus!

Varför tvekade jag då?

På plussidan:
+ Måste testa något mushroomigt lack!
+ Lila.
+ Billigt - 35 kr
+ Viva la Diva gör mig i princip aldrig besviken.

På minussidan:
- Miniflaska. Suck. Lacket blir kladdigt innan det tar slut och ofta har penseln/korken dåliga proportioner på grund av den lilla flaskan.
- Jag drar mig för att köpa saker ur kollektioner: om jag skulle gilla det jättemycket är det precis efter att kollektionen försvunnit jag upptäcker att jag vill (läs: måste!) ha en ny flaska.

En suddig bild som dock visar färgen väl.

Hur kommer det sig att jag har det nu?
= Jag fick det!

Här är bilden som blev mest nyanskorrekt. Snyggt va?


Nr 5 har sina down sides dock. Det klibbar till på nageln medan man målar. Det är löst och vattnigt i konsistensen men inte så flytigt (eh... hehe) eller halkigt, så penseldragen kan synas. Det ordnade sig finfint när jag målade med mitt härliga överlack, Fast Forward från China Glaze!
En bra sak, som dock ger svårigheten med applicering, är det är är fruktansvärt pigmenterat. Ett lager täcker egentligen, men jag tar två för det blir en finare finish då. Att slinta är att nå the point of no return!
Penseln är mjuk och smal, vilket är det sämsta enligt mig - bortsett från spretiga och trasiga då. Jag vill ha lite styvare och gärna snäppet bredare penslar. Eh... Hehe. Igen.

Viva la Diva nr 5 var mitt businesslack i två dagar då jag först skulle på informationsmöte inför ett eventuellt nytt jobb och dagen därpå skulle jobba några timmar på mitt receptionistjobb. Jag tycker det är utmärkt för det - mörkt och lite vampigt (för arbetsplatser som tillåter sånt) men samtidigt helt utan skimmer och en nedtonad fullständigt oskrikig färg.

Ja. Jag funderar på att pimpa det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vilken klockren beskrivning ;D Och snyggt var det också! Du har uuuunderbara naglar!

Marie sa...

Jag skulle även kunna beskriva det som en mörk version av OPI:s Louvre Me, Louvre Me Not!
Taaack... Men dina tar priset.