BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 13 januari 2009

Sminkans blomvecka: gul tisdag

Hej alla! Det är den mulnaste burrigaste dagen på hela vintern och jag är så tacksam över att ha ett färgglatt sminktema just den här dagen. Dagens gula är inspirerad av Sminkans lilja, och här ser vi dessutom hennes starkt lysande makeup!

Fotot lånat från Sminkan

Jag lovade att göra bättre ifrån mig idag än igår, både sminkmässigt och fotograferingsmässigt. And so I have. Jag har verkligen dunderansträngt mig för att få det så gult som möjligt med mina två gula skuggor, Ra från Make Up Store och Lemon från Pure Luxe Cosmetics.

Lumene Eyemakeup Base
Nivea Beauté Creamy Metal Eye Shadow Gold
Pure Luxe Cosmetics Lemon
Make Up Store cybershadow Ra
GOSH Velvet Touch Eyeliner Golden Globe
Viva la Diva glitter eyeliner Peridot
IsaDora inliner kajal Blonde
FACE gel eyeliner...
Inglot Liquid Eyeliner 02
L'Oreal Volumissime x 4

















Observera att min gröna man gör bloggpremiär i bakgrunden:


Och vad trillade inte in i brevlådan om inte Ruby Slippers från Color Club som jag fick av Sminkan? Att jag blev glad!

Hastigt och lustigt blev det, men ha det så fint i era gula trädgårdar!

19 kommentarer:

Anonym sa...

Scheisse vad snyggt! De där extra fransarna var ju bara för grymma.

Bitte sa...

Det här var jättesnyggt. Gillar verkligen extrafransarna. Läckert!

Anonym sa...

Oh,en nymfparakit! Tjusigt.

Anonym sa...

Riktigt snyggt! Och jag håller med smikjante, extrafransarna är grymma!

Sofia sa...

Jäklar vad läckert. Och jag kan bara instämma med alla andra att extrafransarna är riktigt grymma :)

Sminkan sa...

Så extremt läckert! Älskade extrafransarna! Älskade hela looken! Den klädde dig perfekt och du ser underbar ut!
Och kul att Ruby Slippers kom fram hel och fin!

Anonym sa...

Mycket läckert!!

Anonym sa...

Så fint! Och gud vad ditt hår är häftigt! Så skulle jag också vilja klippa mig men det är jag för feg för! :o)

Marie sa...

Mimmi: Danke schön!

SminkJante: Tack så mycket!

Mia: Ja, det kanske det var? Jag är dålig på fåglar. Jag gissar att den är gul :P

Emma P: Tack så mycket! Lite pill, men visst var det värt det? :)

Sofia: Tack så mycket, ibland har man tålamodet :)

Sminkan: Whoa, tack så hemskt mycket! Jag kände mig faktiskt riktigt snygg i detta, hela dagen. Jag har redan visat Ruby Slippers massor av kärlek, du ska få se. Tack så mycket igen!

CC: Tack!

aja: Vad kul att du tycker det! Jag förstår inte att det är så mycket att våga, som att det är farligt att ha kort hår? :) Klipp bara, det är snyggt och det är bara hår!

Anonym sa...

men ohh va fiiint! Kul ide med extrafransarna! Ser supergulligt ut!

Marie sa...

Marina: Tack så mycket :) Inspirationen (kom jag på nu, efter att ha gått med det hela dagen) är från en svartrockartjej jag såg på ett kafé i Sthlm för kanske sju år sen. Hon hade massor av blå ögonskugga och en massa eyeliner, bl a extrafransar så där under brynet. Jag måste prova igen!

Anonym sa...

Coolt!!

Anonym sa...

jättefint!

CrazyNails sa...

Stämmer in: Jätte fint!!!

Anonym sa...

Fantastiskt snyggt!

Anonym sa...

Skitsnyggt! Den gula skuggan klär dig och de målade fransarna gav en grymt cool effekt!

Marie sa...

Karin, Sanna, CrazyNails, Kerstin: Tack så mycket!

makeupoholic: Tack så mycket, jag inser så här i ljuset av alla andra gula sminkningar jag sett att jag verkligen gillar och trivs i gult. Och tack för franskomplimangen, jag är egentligen hemskt rädd för eyeliner och den jag använde är redigt superkass (DV-presenten från FACE).

Anonym sa...

WOW supercoolt!

Marie sa...

inthemake: Kul att du gillade det! Det var roligt att ha den makeupen faktikst :)