BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

fredag 9 januari 2009

Good luck with Ra!

Tjoho! Jag har mailat med Sminkan och gissa vem som får ett jullack? Jag lovar på heder och samvete att ni ska få en redig julmanikyr med Color Clubs Ruby Slippers längre fram i januari.

I övrigt har jag tagit en svängom på Gloria's, en typisk köttrestaurang här i Lund där jag ätit typ en soppslev vitlöksguck som låg på min kycklingfilé som var min hamburgare som avnjöts med en Kilkenny som hade sällskap med en till Killkenny som stod och småpratade med Daniels Guiness som sneglade på Jakobs tomma Pepsi-glas. De åt kött. Whatever.
Innan det hade jag sminkat mig gult och svart för att matcha min gulsvartgråa rutiga kjol, som jag i sin tur matchade med en Gin & Tonic. Jag vet inte, det var den groggen jag mest associerade till färgen gult. I alla fall mer än en Belaruskij (en white russian för er som inte orkar gnugga geniknölarna) eller en öl.

Jag babblar. Förlåt mig.


Ja! På ett ungefär så här såg det ut!


Ansiktsinventering:

Fyrinnae Rice Powder Primer
concealer MAC Select Cover-Up NW20
foundation L'Oreal True Match W1
löst puder Vanilla från färg by makeupstudion
rouge Make Up Store East
NYX Mosaic Powder, Highlighter

Lumene Eye Makeup Base
Maybelline Color Definer, nr 20
MAC Paint Pot, Constructivist
Make Up Store cybershadow, Ra
Pure Luxe Cosmetics, Lemon
Fyrinnae, Shinkirou
Max Factor, gråsvart pressad skugga
IsaDora Inliner Kajal, Blonde
FACE gel eyeliner, svart
H&M duo brynskugga
H&M brow & lash gel
L'Oreal Volumissime x 4

Viva la Diva läppenna Nude
L'Oreal läppstift, har ingen om namnet och tänker inte gå och titta!


Världens kallaste lösrör i köket


Svart ögonvrå på höger öga. Men vingen försvann från fotot!



Vänster ögas vinge framträder bättre


Blunddocka. Ganska skarp globlinje gjorde jag.


Artsy fartsy


Alltså matchat med kjolen - ser ni!


Redo!


P.S.
Jag avskyr Make Up Stores cybershadow Ra. Den lilla gula. Den är så jävla snygg i burken. Men den blir flammig när man applicerar den. Fullkomligt pastellgul på vissa ställen och nästan giftigt orangegul på andra.
Skimret i burken? Syns inte på ögonlocket.
Sitter på plats? Nej.
Färgbeständig? Helt sjukt - NEJ!

I denna makeup har jag även använt Pure Luxe Lemon, den är vackert skimrande och applicerar som var vi motsatta magnetiska poler, pigmentet och jag... Tyvärr har den inte den knallgula färgen jag letar efter som ersättare för Ra, men den är likväl en väldigt fin gul skugga att ljusa upp och skimra till Ra med. Som sitter på plats och inte byter färg. Är det för mycket begärt, Make Up Store?

D.S.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses vilken beauty!! Grymt snyggt - alltihop!
Du borde skaffa dig en ebaypalett, i den finns många fina gula skuggor, både matta och skimmer.

Marie sa...

Linda: Men tack! :)
Haha, jag har faktiskt en palett från Coastal Scents... Ehum. Borde kanske botanisera mer ur den. Är lite si och så inför den, det är så ojämn kvalitet på skuggorna. Men bra att du påminde mig!

Sminkan sa...

Snyggt! Jag gillar kombinationen svart och gult men på mig blir det sällan bra av någon anledning. Kanske på grund av att min hy får för sig att gå om Miss Piggy i skärhet.

Ser fram emot julmanikyren. Ska verkligen försöka få iväg lacket så snabbt jag kan då! :D

PS. Ordverifieringskoden idag är samma som namnet på en av mina favoritelever. Fullständigt ointressant info men ändå! :D

Marie sa...

Tack Sminky-smank! ;)
Gult är ju svårt, så är det bara! Man får lassa på och inte snåla med eyeliner. Det borde egentligen inte vara så oerhört svårt att hitta en kall gul nyans..? Eller?
Ingen brådska! Jag har ett par manikyrer jag vill göra innan också :)
Ordverifieringskoderna är mystiska ibland, speciellt på Rocket Queens blogg har jag fått skumma ord och ordkombinationer...

Badbomben sa...

Du är sm en söt och sprallig liten rock-älva!:)

Roligt att du är med i Pret-tys nätverk, hurra!

Marie sa...

Badbomben: Haha, är det så? Mycket fint, tack!
Ja, hurra för mig! Det var jättelätt :P

Anonym sa...

Superläckert med gult och svart, det klär dig bra! Det är svårt med gula skuggor men jag håller med om att PL:s Lemon är en bra variant på gul skugga!

Anonym sa...

Herrejävlar vad grymt! Att matcha med kläderna är för övrigt lite av en fetisch hos mig. ;)

Marie sa...

makeupoholic: Tack så mycket! Lemon är inte dålig alls, en klar favorit hos mig men den är fortfarande inte den knallgula jag letar efter (som inte är Ra, alltså..).

Mimmi: Tack! Det är svårt att inte göra det när man har en så uppenbar accentfärg :)

marinamake sa...

Jädrars va läcker sminkning! Ascoolt! Kul att du är med i Pret-ty! Jag med, men har inte lyckats med att få ditt knappen på min blogg... och du listat ut hur får du gärna hinta... min svägerska och jag försöket i flera timmar :-(. Har även svårt att hinna var aktiv med alla deras begivenheter, lite mycket nu...

Marie sa...

Marina: Tack tack! Jag gillar gula sminkningar, i en timme eller två :)
Jag är jätteglad själv, det var ju lätt som en plätt men ändå!
Jag använder blogger och la bara till en gadget som visar html-script, men du använder inte blogger va? Då har jag ingen aning... Men du kan ju länka till PRET-ty i din länklista bara. Men det kanske du redan har? :)
Man följer ju teman i den takt man hinner, det verkar inte vara ett krav att man hänger på alla teman och gemensamma recensionsdagar.

Anonym sa...

Åh wow! Underbart! Gul är en fantastisk och så smickrande färg!

Anonym sa...

Himmel vilken tur att du fick en kamera i julklapp, sådana häringa sminkningar måste du ju helt enkelt kunna få dela med dig av!
Jättesnyggt!

Marie sa...

Rocket Queen: Det är inte alla som säger det, men jag är benägen att hålla med. Svår, men smickrande när man fått till det!

Karusell: Du anar inte hur glad jag är! Tack för att du säger så, nu ska jag gå och fota lite rosa smink :)