BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 8 januari 2009

EotD Threesome, samt en liten mascarahyllning

Imorse tänkte jag matcha min nya hårfärg (mer brunrödsvart än plain svart och med svaga slingor) med vinrött och what better time att återigen ge sig på sin bakade ögonskugga från MAC?
Threesome gäckar mig.
Jag får inte till det, jag vill ha mer täckande färg och en rosa färg som i alla fall påminner om nyansen i burken. Nu när jag har den ultimata basen: en Paint Pot från MAC, så önskar jag att det blev lite bättre.


Här ovan är by far den bästa bilden jag fick till, utifrån ett färgfångarperspektiv. Den vinröda ser vi i yttre ögonvrån och in bit längs den undre fransraden. Lite rosa under mitten av ögat.


Bilden ovan har genomgått lite kontrastökning i bildbehandlingsprogrammet. Den rosa (som ligger mitt på ögonlocket och in mot, men inte hela vägen till ögonvrån, samt lite upp över globlinjen) ser ut som jag vill att den ska bli i normalt ljus, men istället skådar mitt norra öga en bronsig färg som dykt upp i den vinröda! Njaaaaaaeeee, dammit - det är faktiskt ingen hit, den här Threesome. Jag tycker inte de två färgerna passar ihop. Och jag som nästan uteslutande använder duoskuggor tillsammans. I brist på fantasi - buhu!


Här är lite fesighet. Ungefär så här upplever jag skuggorna mestadels. Inte särskilt bubbelgumsrosa, och den vinröda är lite washed out.




Ögonprodukter lyder som följer:
Först Lumenes Eye Makeup Base,
baser för skuggorna är Maybellines Color Definer under den rosa och tonad upp mot brynbenet, samt Constructivist Paint Pot från MAC under den vinröda på yttre halvan av ögonlocket och under ögat,
highlighter och på inre ögonvrån har jag Make Up Stores Satin, en skimrande vit skugga som inte är vidare pigmenterad,
eyeliner är FACE gel eyeliner applicerad med pensel nr 6 från färg by Makeupstudion,
resterna från den i ögonbrynen,
Inliner Kajal Blonde från IsaDora,
Volumissime X4 mascara från L'Oreal



Efteråt:

Både bra och dåligt är hur fejan ser ut efter dagen har gått. Sminket lades på vid halv nio på morgonen, och detta är vid femtiden. Bitande kyla, ett par timmar framför jobbdatorn, ett par timmar på kafé och sedan ett bad! Uppenbarligen ett "inte doppa huvudet"-bad, men ändå ångor och stänk från duschen efteråt! Flottig och lite förlorad intensitet - jovisst, men det hade knappt creasat alls!


On a side note

Mmm. Volumissimmmmme...

Jag tog med den här bilden för att visa en mascara som inte alls smular eller smetar av sig. Det här är en bild tagen på eftermiddagen.
Jag använder L'Oreals Volumissime X4, som är en billig mascara med tjock borste, en sån gammal borste med en massa strån bundna i en spiral kring pinnen. Volumissime har funnits med ett tag (först som X3, sen X4 och nu har jag sett X5 och vattenfasta och jag vet inte vad) och jag använder den vanliga svarta. Jag tycker att den funkar bra på mina tunna, ljusa fransar, borsten tar tag i fransarna och formulan är lagom tjock. Jag ser den faktiskt som en billigare variant av Lancôme Hypnôse! Ger massor av volym (jag vågar inte säga något om förlängande egenskaper), tuben innehåller massor, den smular eller kladdar inte alls. Ni ser det lilla lilla jag applicerat på de undre fransarna? Det såg precis ut sådär 7-8 timmar tidigare också - go Volumissime X4!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du passar jättebra i färgerna men jag förstår att du är lite besviken på pigmenteringen, särskilt med den basen. Och Volumisse mascaran...använde den flitigt förut och gillade den mycket. Den och 2000 calorie! =)

Marie sa...

Ja, eller hur? Vad gör jag för fel, liksom? Jaja, jag kanske kan byta den på Pret-ty?
Ja, 2000 calorie gillade jag också! Men om jag minns rätt tyckte jag borsten var för lång...

Sminkan sa...

Jag älskar att läsa dina inlägg! allihop! Du är en fantastisk bloggerska!

Marie sa...

Sminkan! Men... tack! Stort tack! Kramar på dig :) Du vet väl att jag troget följer din blogg, och uppskattar dina aldrig sinande EotD:s, dina färgassociationer och din kreativitet!

Anonym sa...

typ perfekta fransar på första bilden!

Marie sa...

Anna: Tack! Bra bild, va? ;)