BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 20 januari 2009

Sminkmodell: "Dagsmakeup" på Makeupstudion

Läs förra inlägget, om du som läsare inte förstår av rubriken vad det handlar om! (Det börjar bli lite tjatigt, fjärde inlägget i rad med smink lagt av en elev på Makeupstudion.)

En dagsmakeup ska alltså passa vid exempelvis en daytime date, en arbetsintervju eller liknande. Smickrande, men inte too much kan man säga var ledorden. Lösfransar var obligatoriskt men de hade mycket kort om tid, så jag tog inte speciellt många bilder under tiden.


Flytande bas applicerat och pudret är duttat, men inte buffat och borstat ;)


Fransmarkering och lite softare skugg-eyeliner


Sickna neutrala skuggor, va? Men fina trebensfransar!


Flörtig!


Mysigt läppglans


Et voila!

Ännu en gång blir jag förvånad över hur snyggt det kan bli med väldigt neutrala skuggor. Man kan jobba så mycket med djup och skuggor utan att någon färg stjäl uppmärksamheten. Jag kände mig snygg i detta, men det verkar också ofelaktigt ge mig bättre självförtroende när jag har lösfransar. Jag är alltså partisk :) Lite synd att den flytande basen inte fanns i min färg, jag känner mig väldigt oproffsigt sminkad i för mörk foundation. Mer om detta och andra produkter i deras sortiment...


färg by Makeupstudion

Makeupstudions egna märke, "färg by Makeupstudion" är roligt. Rouget till exempel fullständigt stinker smink. Det får mig att tänka på teatern backstage. Ögonskuggorna är pressade men innehåller ytterst lite bindmedel och smular väldigt mycket i de stackars elevernas paletter. Jag vill inte påstå att de verkar särdeles pigmenterade, jag hade högre förväntningar om ögonskuggor riktade till make up-artister!
Det finns fetsmink och det finns flytande bas. Den flytande basen skiljer sig väldigt lite från fetsminket när den väl är på huden, men produkten är you guessed it flytande. Och finns överraskande nog inte i en tillräckligt ljus nyans för mig. Jag är förvisso ljus, kanske till och med blek - men jag är verkligen inte onormalt ljus. En helt vanlig vinterskandinav!
Läppglansen är pigmenterade och lättjobbade men har riktigt kass hållbarhet. Jag är lite sugen på deras eyeliner, som verkar vara en cake eyeliner, men ibland reagerar mina ögon rätt starkt på den.
Jag har deras platta snedskurna syntetpensel nr 6, som jag gillar väldigt mycket. Till tunna eyelinerstreck nära fransarna, och till att forma ögonbrynen med. Jag har även skaffat löspudret, det transparenta Vanilla. Det är bra och mattar ner som sig bör, men ger inte den mest naturliga finishen.


Imorgon kanske jag hoppar på Rouaas temavecka med naturfenomen som inspiration? Tack för mig, och god kväll!

4 kommentarer:

Sminkan sa...

Det var faktiskt riktigt snyggt på dig! Jag gillade hur dina ögon framhävdes. Samtidigt skulle det bli tråkigt om man gick så varje dag. Mixat är härligt. Diskrt en dag, galen nästa!

Anonym sa...

Jag gillade verkligen lösfrallorna - nätt och fräscht resultat!

Marie sa...

Sminkan: I'm so with you. Det gäller att aldrig fastna!

Makeupoholic: Ja, a little goes a long way när det gäller fejkfransar!

Anonym sa...

Ja muji's förvaring är bara bäst!

En perfekt dagsmakeup! Snyggt fräscht och "lagom". Lösfrallorna blev ju pricken över i-et, även om jag aldrig använder det till vardags själv.