BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

onsdag 14 januari 2009

Sminkans blomvecka: lila onsdag

Sminkans blomvecka fortsätter! Varje veckodag har en färg, inspirerat av blommor i Sminkans trädgård. Idag är en lila klematisonsdag:

Bild lånad av Sminkan




Jag har använt
Lumene Eyemakeup Base
Nivea Beauté Creamy Metal Eye Shadow Gold
MAC Paint Pot Constructivist
Olika lila skuggor ur min 88 matte shadow palette från Coastal Scents
Pure Luxe Peach Champagne
Pure Luxe Utopia (mörklila med mycket skimmer)
FACE gel eyeliner...
L'Oreal Volumissime 4X, svart
Lila hobbyglitter från Panduro
Brynskugga ur samma CS-palett
H&M brynfix



Vamt lila skugga över hela rörliga delen av locket, och under
Mörklila ganska smalt längs globlinjen
Peach Champagne ovanför globlinjen
Utopia i yttre halvan av globlinjen och på yttre tredjedelen av ögonlocket
Ljusrosa skimmer skugga under brynet
Silverskimrande skugga vid inre ögonvrån
Eyeliner ganska kurvigt och tjockt, och ut i en vinge
Hobbyglitter duttat på klibbigt läppglans under ögat, 2/3 från yttre ögonvrån och även ut som en undre vinge
En massa extra av en första skuggan där jag ville ha det mer lila
Böjde ögonfransarna, mascara på dem (lämnade de undre fransarna så man bättre skulle se glittret), ögonbryn - klart!



Min makeup var rätt mycket duttande med skuggor, men inget avancerat. Glittret fäste jag med pot gloss från Make Up Store (klistrigt!) och sedan duttade en linje med glitter på det med en smal pensel.



Ja, här ovan ser man att glittret avslutas i en extra vinge, kan man säga.



Här ser vi lite av den mörkare lila jag försökt få till i globlinjen och på yttre delen av ögonlocket. Jag är dålig på att få den mörkare skuggan att bli riktigt skuggmörk...


And here's the face! Rouge är Giddy från Pure Luxe som är rosa och väldigt skimrande. Funkar när man inte har finnar på kinderna, annars blir de som snötoppade berg!



Läpparna är en plommonlila penna från H&M, ett plommonrödlila läppstift från Max Factor och lite mörklila glittrigt läppglans, också från H&M. Det sistnämnda fjädrar väldigt mycket efter bara nån timme.




Slutligen har vi här ovan en bild i helt annat ljus som får skuggorna att se grålila ut, min hud att se gul och slutligen gör mina ögon gröna. Man måste ge alla perspektiv!

Tack Sminkan, för din inspiration! Här var mitt lilla bidrag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Superfin tolkning! Undrar om man skulle vara med imorgon... är ju ledig! Wiiie! =)

Marie sa...

Adrasteiah: Tack så mycket :)
Ja, varför inte? Det är blått då va? Det fixar du galant.

marinamake sa...

Åhh vilken supsnygg sminkning! Jag gillade verkligen färgerna! Munnen är kanon!

Unknown sa...

Marina: Tack tack! Klarlila ögonskugga med mustigare plommonläppar tycker jag är en hit :)

Sminkan sa...

HUr har jag kunnat missa det här? Har inte sett den alls... Jag var nog för stressad där med länkandet. bra att du sa till! Den är ju grym!

Marie sa...

Sminkan: Men äsch då :)