BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

söndag 25 januari 2009

Vilket röda ska mamma ha?

Hej alla läsare! Här är ett inlägg riktat till min mamma, som skulle ha åkt från Stockholm och hälsat på mig i helgen men som blev sjuk och fick stanna hemma och krya på sig. Krya på dig! Hon och jag skulle ha letat nagellack och idag fick jag reda på att hon söker ett klarrött lack i en varm ton. Det får ha microskimmer, men inget pärlemor/frost eller glitter för den delen. Julrött, fast åt det orange hållet alltså!

Mina tre förslag är följande:

Först ut är OPI Girls Just Want to Play:

Bilden lånad från The Nailphile
Girls Just Want to Play ser klarrött och neutralt ut. Åtminstone inte blåtonat, det vill jag påstå! Skulle gissa att detta blir en rätt ljus och fräsh röd med lite korallvibbar på min mamma som har en jättefin gul underton i hyn och turen att vara brun nästan året om på grund av alla resor hon gör!


Nummer två är China Glaze Revolution:
Bilden lånad från The Nailphile
Orangerött. Inte fullständigt klarrött, men inte orange. Kanske inte så röd-rött som du tänkte dig, mamma? Revolution verkar ha ett fint djup trots sin fullständiga brist på skimmer. Jag har sett det beskrivas som tomatrött.


Sist ut är Orly Mandalay Ruby:
Bilden lånad från The Nailphile
Mandalay Ruby kan verkar lite skimrande på bilden här, men det är tydligen bara en fantastiskt glansig yta (vilket är bra - jag utgår nästan från att du inte bemödar dig med överlack, mamsegull?). Vi tar en till bild:

Bilden lånad från All Laquered Up
Här ser vi att Mandalay Ruby också kan beskrivas som crimson. Alltså mer mörkrött, men fortfarande helt utan blå undertoner. Har sett det beskrivas som mediumrött av en annan.



Så mamma, nu får du säga vilken du gillar eller be mig leta vidare, lämna en kommentar genom att klicka på "Comments" uppe under rubriken.

Ni andra läsare - säg till om ni har ett pangförslag! OPI, China Glaze, Orly eller Color Club. (Det är 8ty8 jag ska beställa från.)

13 kommentarer:

Badbomben sa...

Opi eller Chg, kanske nr 1. Jepp, den!:)

Sminkan sa...

OPI Monsooner or Later!
Den älskar jag. Orangeröd men inte orange. Härligt krämig. Beöver tre lager men har goda egenskaper som att det lätt flyter ut på nageln och torkar rätt bra. Och fin glans.
Men de förslag du har här ser väldigt fina ut!
Hoppas din mamma snart kryar på sig.

Anonym sa...

Jag tycker Monsooner or Later och Chg Revolution är rätt lika varandra faktiskt. Ganska orangeiga båda två snarare än julrött skulle jag nog påstå men lättmålade och fina!

Marie sa...

Badbomben: Det blev nr 1 :)

Sminkan: Tack för tipset! Hon fastnade för Revolution, och jag har läst att det är täckande efter två lager och lättlackat så vi kör på det. Jag ska hälsa! :D

Motownjunk: Aha, då är det ingen fara om hon går miste om Monsooner or Later! Hon valde Revolution.

Marie sa...

Badbomben: Jag menar nr två! ;D

Anonym sa...

Undrar över det där med lösögonfransar nedan. Hur i hela friden får de dem att sitta så man inte ens ser var de är fästa i närbild?!

Unknown sa...

Malin: Nu finns det ju några olika lösfransar på makeuperna nedan, både enstaka trebensfransar och hela fransrader. Men knep nr 1 är att först lägga eyeliner så man kan fästa lösfransarna där huden redan är svart. Sedan drar man en till linje med eyeliner över fästena efter att de är på plats - men då mest för att dölja eventuella limöverskott.
Jag tycker det svåraste med lösfransar är att få tag i bra lim! Det som följer med brukar vara otroligt kasst. Duo Adhesive ska vara bäst men kostar över 100 kr på Kicks...

Anonym sa...

Ok! Då ska jag prova det! Det är ju så snyggt om man ska göra ngt glassigt. Då kan det ju vara värt det om 1/ man lyckas överhuvudtaget
2/det blir snyggt
3/det sitter kvar
på grund av det limmet:)

Unknown sa...

Malin: Ja det kan verkligen vara värt det. Jag måste dock lära mig att aldrig försöka mig på att fästa lösfrallor när jag har bråttom.. :P

Anonym sa...

Jag måste få inflika att jag tycker ardells lim är suveränt!

Marie sa...

Marybeth: Är det så? Kanske borde prova eftersom det bara kostar 40 kr! Tack för tipset :)

Anonym sa...

Åh herregud, det är så det gör ont att se så snygga nagellack, vill ha allihop!

Marie sa...

Ruby Shy: Vad kul! Själv hade jag knappt burit nån av dem om jag inte fick betalt... ;D