BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

onsdag 7 januari 2009

Pret-ty Bloggtema

Skönhetsforumet och tillika bloggnätverket Pret-ty har gemensamt bloggtema varje vecka. Jag hakar på helt utan att tillhöra nätverket! Denna vecka har aska som skriver på Yta frågat nätverkarna om skönhetsintresset tar sig uttryck på andra sätt utanför sminkvärlden.

För mig är sminket mitt kanske enda kreativa utlopp. Många är estetiska och kreativa på sätt som tar sig alla möjliga uttryck, men jag tycker förvisso om att ha det ordnat och tillfixat i hemmet, tycker det är kul att pyssla, drömmer ibland om att uttrycka mig i bild och ord men ärligt talat är faktiskt bara smink, naglar och till en viss grad även håret som är min estetiska domän. När det kommer till smink och hår är jag nog mer modig än kreativ (röd ögonskugga och snagg - varför inte?) och att jag fixar och målar så mycket med naglarna handlar nog mest om att jag har turen att ha naglar som svarar väl på min omtänksamma behandling.
Jag har massor med inredningsidéer i huvudet, ibland kan jag ligga vaken på kvällarna och komma på något jag skulle vilja måla, eller kanske dyker det upp sjysta formuleringar till en låttext. Inget av det blir verklighet, dock. Det är nog synd.
Men jag har en sminkblogg i alla fall!

1 kommentarer:

Anonym sa...

sv: men sen skadar det ju inte att man är så snygg som jag heller, eller hur:P haha:P kram malin ne,men visst vore det tragist om folk skulle börja få komplex för att inte v tillräckligt snygg för att blogga. usch, hemsk tanke.