BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 15 januari 2009

Sminkans blomvecka: blå torsdag

Sminkans temavecka med färger inspirerade av blommor i henne trädgård är inne på den blå onsdagen. Här är hennes inspirationsbilder och hennes tolkningar som man kan se här, här och även här!


Bild lånad av Sminkan


För er kännedom så vet jag att jag inte passar i blått. Inte bara passar jag illa i det (det funkar inte med min hudton och absolut inte med mina egna diskvattenblå ögon), det är dessutom min minst favorita färg. Inget i min sminklåda eller garderob är blått.



Jag har använt:
Lumene Eyemakeup Base
Maybelline Color Definer nr 20
Olika blå blågröna skuggor från min Coastal Scent-palett (88 matta skuggor)
Eye Dust från H&M i en kraftigt turkos färg
Make Up Store kajal Smoke
FACE gel eyeliner
L'Oreal Volumissime 4x mascara
Viva la Diva glitter eyeliner, mörk blåturkos



Jag tycker att makeupen blev jättebra rent tekniskt, men det passar inte på mig och jag har inte trivts.
Bilderna är tagna under lampljus på eftermiddagen.



Bilderna är helt oskurna och bara rått uppladdade som de är, jag sitter inte vid min egen dator för tillfället.



De flesta skuggorna från CS-paletten är matta men just i den här färgskalan är de flesta svagt skimrande. Min lösa skugga från H&M är rejält skimrande och är för övrigt en fullständig överraskning: den är jättebra. Pigmenterad, lättjobbad, hållbar och billig! Finns inte kvar såklart, men om nån har den skräpandes så använd den!


6 kommentarer:

Sminkan sa...

Jag tycker naturligtvis inte alls att det ser illa ut med blått på dig, men gillar man inte en vis färg så gör man inte det. MAn ska känna sig bekväm i sin makeup, och ha roligt med den! Hur som helst, i mina ögon är du vacker och jag gillade din glittereyeliner!

Anonym sa...

Jag trivdes inte heller riktigt i min blåa idag. Har jag blått vill jag gärna blanda in brunt i det, då passar det blå ögon bättre.
Men mejken i sig var väldigt snygg! Glittereyelinern var pricken över i!

Unknown sa...

Sminkan: Du har så bra syn på det, och jag håller helt med. Men jag är fortfarande väldigt glad över att jag inte vägrar. Att ha roligt handlar ju om att prova igen också!
Tack så hemskt mycket :)

Adrasteiah: Jag kanske borde prova det själv? Alltså blått med brunt.
Tack så mycket, jag gillar just den glitter eyelinern. Stackars den att jag inte minns exakt vad den heter.

Anonym sa...

hmmm kanske skulle testa en mörkare blå? Eller rent av nått i still med MAC Deep Blue Green...vissa färger blir man bara inte nöjd med. Men jag håller med ovanstående, glittereyelinern är mumma ;)

Anonym sa...

Hmm, jag har ju också diskvattenblå ögon...

Marie sa...

inthemake: Jag borde nog faktiskt ge mig på mörkare blå, helt klart. Typ en sotning. Deep Blue Green vet jag inte hur den ser ut, men jag ska titta runt lite!
Allt dåligt blir bättre med glitter eyeliner :)

mimmi: Men säkert inte riktigt lika diskvattensfärgade som mina för du passar utmärkt i blått!