BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

onsdag 14 januari 2009

NotD: Color Club Ruby Slippers med svarta glittertippar

Sminkan har ju glatt mig med Color Clubs Ruby Slippers och här är rubintofflorna med svarta glittertår!


Två lager Ruby Slippers.
Underlack: China Glaze Strong Adhesion
Överlack: China Glaze Fast Forward
Svart hobbyglitter från Panduro
Guldstenar från Depend



Rubintofflorna från Färgklubben är tjockt och riktigt riktigt lysande rött. Jag säger att det är en varm röd eftersom den funkar till min hudton, men den ser rätt neutral ut. Det är ett jelly-lack med massor av rött glitter, inte microglitter men riktigt fina glitterkorn. Kan räcka med ett tjockt lager. Torkar fort till en matt och skrovlig yta. Som ni kan se har det fortfarande en grov yta efter ett lager överlack, men det är mycket bättre än utan. Ett eller två lager till gör det säkert helt slätt.



Tipparna har jag gjort genom att först måla ett lite segt underlack på tipparna, en i taget, och sedan doppat i löst glitter. Mitt svarta glitter är lite matt och med ett tjockt lager överlack på är det inte särskilt glittrigt längre. Däremot blir det en konsekvent grovhet tillsammans med Ruby Slippers, med ett vanligt svart lack hade det blivit en tydligt annorlunda yta. Guldstenarna är fästa med en liten droppe underlack och sedan överlacket på.

Jag gillar min manikyr, tycker att svarta tippar är helt rätt på rött nagellack! Glittret i nagellacket är riktigt snyggt, medan det svarta kanske inte lämpade sig för detta ändamål. Eftersom det också är mycket lack mellan kornen fortsatte tipparna att vara lite sega, och lagret med svart glitter drogs upp lite från tippen även efter några timmar, så det lyser igenom lite rött ytterst på tippen. Sånt händer!
Det är ett ganska tjockt lager lack på mina naglar nu, så de känns stärkta och hållbara. Den riktigt uppmärksamme ser att jag filat till formen på mina tippar nu också, de är lite mer "rakt av" nu. Vilket jag tycker är snyggare när jag har längre naglar.

Tack och bock!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rawr! Så snyggt~

Anonym sa...

Riktigt tuff kombo! Snyggt det var att dela av lacken med stenar sådär också. Mmm.. måste göra en funky french någon dag. Du inspirerar mig så mycket!

Marie sa...

RM: Tack du :)

Adrasteiah: Tackar! Juligt men tufft, kanske?
Inspirerar jag dig? It's mutual, honey!