BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 15 januari 2009

Bloggtips: I karusellens öga

Jag har snubblat över en blogg, I karusellens öga. Jag gissar att hon heter Lina, pga adressen dit som är lina.umea.com (jag länkar igen, it suits my purpose). Och anledningen till varför det är ett bloggtips är pga alla hennes otroligt färgintensiva och fullständigt makalösa makeuper. Jag vill verkligen dela med mig av den här länken, så ni inte missar något.
De flesta - kanske nästan alla - skuggorna hon använder är pigment från de små mineralmärkena som vi alla älskar: Fyrinnae, makeup cosmetics, MAD, Archetype, Taylor Made Minerals... Och vad hon gör med dem är magi, talang, tålamod, år av träning - vad vet jag? Det ser oerhört häftigt ut, vad hon än gör.
Jag har till och med hittills fått se tre röda makeuper i enlighet med jag önskade mig när hon bad om förslag inför bloggens treårsdag. Här är en med klarröda och fullständigt illegalt röda Vegas från Taylor Made Minerals, den här är metallisk och rosenröd med Ruby Fire från HH Minerals, och den senaste med skuggan med det spännande namnet Integra's Dog II från Archetype.

Titta och njut i karusellens öga!

2 kommentarer:

Sminkan sa...

Ja, jag håller med! Visst är hon underbar!

Unknown sa...

Ja, sweet inspiration!