BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

lördag 17 januari 2009

Sminkans blomvecka: grön fredag (försenad)

Igår nådde Sminkans blomvecka fram till fredagens gräsgröna, och jag gjorde en makeup jag blev mycket nöjd med och fick till och med tag i dagsljus för att fota. Men fick jag möjlighet att skriva ett blogginlägg och visa er bilderna? Uppenbarligen inte. Här är mitt bidrag för gröna fredagen!


Här är gräset som inspirerar! Bild lånad av Sminkan



Bilderna är helt oredigerade, vilket bland annat betyder att de är skitstora. Jag har just installerat om Ubuntu och inte hunnit skaffa mig ett nytt bildredigeringsprogram riktigt än.


Jag har använt:
Lumene Eyemakeup Base
Nivea Beauté Cream Metal Eye Shadow, 06 Soft Gold
Fyrinnae Dragonskin
Pure Luxe Sprout
Gröna skuggor ur min Costal Scents 88-palett med matta skuggor
Make Up Store Satin
GOSH Velvet Touch Eyeliner Lemon Soda
Viva la Diva glitter eyeliner Peridot
L'Oreal Volumissime 4x


Ögonbrynen är en skugga från CS-paletten
Den gröna GOSH-pennan använde jag dels i ögonvrån och dels på vattenlinjen


Just det - en mörkgrön blandade jag med min mixing medium och la som eyeliner mest på yttre delen av ögonlocket.


Först la jag skimrande ljusgröna Sprout på inre halvan av ögonlocket och upp över globlinjen, sen mörkgröna Dragonskin på yttre delen. På de la jag de illgrönaste skuggorna ur CS-paletten.





Munnen är målad med L'Oreal Glam Shine 201 Juice Divine


Först accentuerade jag kindbenet med lite Daydream blush från Everyday Minerals, sen en touch av Nymph blush från Pure Luxe. Dessutom lite bronzer, NYX Powder Mosaic Café. Det ser sämre ut på det här fotot än i verkligheten, eller resten av fotona:


Nya örhängen igen!


Såhär glad är jag när jag lyckas med makeupen.


På det gröna temat måste jag ju ändå flika in ett par bilder med min man också. Han har riktigt urtvättad grön färg, Apple Green från Directions. Vi brukar göra två blekningar innan färgen, men sist blev det bara en. Så det är sjögräsfärgat i botten med supergröna toppar. Men se så fin han är!


Lite knasigt foto, kanske. Men ser ni hans blå ögon? Man kan förlora sig i dem!



Senare idag kommer det naglar, L'Oreals Star Magnetic!
Och inte tror ni jag missar att det är rött trädgårdstema idag? Nej då, det kommer röd ögonskugga också :)

11 kommentarer:

Sminkan sa...

Ah, den var riktigt vacker! den gröna makeupen alltså! Maken var också fin liksom du! :D

Anonym sa...

Du lyckades verkligen bra med det gräs/bladgröna temat. Ursnyggt! Och vilket vackert par ni är =)

Marie sa...

Sminkan: Tack så mycket, jag trivdes så bra i det :) Ska vidarebefodra komplimangen!

adrasteiah: Taaack så mycket! Och tack igen :)

Anonym sa...

Vad fina nyanser du hade på ögonskuggorna! :)

Kul att mannens hår matchade sminket med, ni var ju jättesöta ihop.. :)

Marie sa...

Marybeth: En häxblandning av mineralpigment med ett täcke av palettfärger, är vad det är! Tackar!
Ja visst skulle han vara med i ett inlägg på en grön temadag? :)

CrazyNails sa...

Åh vad söta ni är ihop du och din man!

Marie sa...

Crazy Nails: Haha, tack så mycket! :)

marinamake sa...

Ahh vilken läcker grön sminkning, med dito man! Ni är jättefina ihop!

Marie sa...

Marina: Jag blev så nöjd själv så det tackar jag för! Han har fått så mycket komplimanger så nu blir han nog stursk! :)

Anonym sa...

Härlig sminkning och underbart fina bilder på er! Vad söta ni är ihop :o)

Marie sa...

Linda: Åh men tack så mycket! Jag var nöjd både med sminket och maken, det är nog det som gör bilderna :)