BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 6 januari 2009

Eco Ivy? Vi får väl se

Bloggen underbaraclara, som jag följer för de fina bilderna och de inspirerande pysslen, har besvarat en utmaning som går ut på att man listar de tre bästa och de tre sämsta sakerna man gör för/mot miljön, och även tre sätt man vill bättra sig på under 2009. Jag är inte utmanad men tycker det är ett viktigt ämne och hänger på ändå. Jag lutar mer och mer åt miljövänlig tvagning och hudvård, så varför inte pilla in lite av detta i min skönhetsblogg! Kretslopp är sexigt!

De tre bästa sakerna jag gör för miljön
1. Är för svensk ren säker kärnkraft och emot polsk smutsig kolkraft.
2. Släcker och stänger av det mesta jag inte använder.
3. Sopsorterar och snålar på mängden skitkemikalier jag förbrukar och slänger/spolar bort.

De tre sämsta sakerna jag gör mot miljön
1. Åker bil för ofta. Tycker det är hemskt lyxigt att få skjuts.
2. Sopsorterar inte tillräckligt (komposterar exempelvis inte).
3. Köper för mycket nytt. Second hand är myspys.

Tre saker jag kan förbättra under 2009
1. Cykla mer!
2. Kompostera.
3. Gå över till mer miljövänliga alternativ till schampoo, tvål, diskmedel och så vidare.

1 kommentarer:

Anonym sa...

hehe ja, 2008 var ju inte så länge sedan,så några var ju dagens sminkning för inte så länge sedan. men jag har inte lagt upp dem 2 ggr bland "sminkningar 2008":) du e nog bara förvirrad av alla sminkningar:P hihi.

Till sminkning nr2 använde jag Eyedust, lady från MUS och deras mixing liquid att blanda den med så det blir mer metallisk. :) kram malin