BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

onsdag 28 januari 2009

NotD: IsaDora Spellbound Black med assorted tips..!

Hej alla därute!
Igår skulle jag lacka om naglarna men kände mig oinspirerad. Ändå var det tvunget eftersom jag hade en jobbintervju idag. Tidigare har jag gett IsaDoras Spellbound Black en enda tragisk chans (ett lager målat i en bil nånstans mellan Kristianstad och Olofström) och det förtjänar mer än så innan jag förkastar det. (Har inte hört många som är nöjda med Spellbound Black.) Jag tänkte att det åtminstone inte är skrikigt = work appropriate, i min bok. Spellbound Black är svart med ett gudomligt grönturkost skimmer. I flaskan, that is. Se själva:

Svart, anyone?


Sweet heavenly skimmer. Bakom glaset ;(

Två lager täcker fint, men det är inte särskilt njutbart att lacka med. Vad har jag då, ett platt svart lack som inte ens är glossigt och syndigt? That shit don't fly! Jag hade det på intervjun (jaga inte upp er, det är bara ett kundtjänstjobb) och det verkade ha lagt en good spell på mina chanser för det var över på fem minuter. Men efter att jag kommit hem funderade jag på hur jag kunde förtrolla Spellbound Black...


...kanske med hjälp av de här:


Vänster till höger: gröna Sinful Colors San Francisco, turkosa Viva la Diva nr 76, blålila H&M Fashionista och rosalila Glamarama och sist hallonröda Viva la Diva nr 34.


Jag kände mig säker på hand med dessa skimrande läckerheter, ordnade enligt någon sorts färgspektrum. Och detta är det bastarden som föddes ur dessa sex olika lack!

I samma ordning som bilden ovan, från lillfinger till tumme!


Helt enkelt lite frihandstippar!


Här poserar Viva la Diva nr 34, tumfärgen, dock inte från sin bästa sida ur flaskans synvinkel. Det finns vackert persikoguldigt skimmer att glutta på egentligen...
(Psst, den gröna lillfingernageln är den som blev lagad! Se föregående inlägg.)


Här lite långfingerreferens, H&M:s omtalade Fashionista.

Min pekfingernagel, den ni ser ovan, gick rätt av för en vecka sen. Jag har inte haft jeans på mig på länge, så att hantera knappen varsamt tänkte jag inte på.


Och den enda utlänningen har vi här, Sinful Colors San Francisco. Enligt mången nagelbloggare det snyggaste gröna nagellacket som finns.


Jag borde ha tagit en annan bild att visa också, en där man ser handen på lite längre håll. Då ser man bättre spektrumeffekten. Anyhow! Jag är verkligen nöjd. Basfärgen hade verkligen kunnat vara helt vanligt svart, så något Spellbound behövs inte.
Jag trivs så bra i det här barnsliga upptåget! Det finns en elvaårig Marie här inuti som skuttar av glädje. Hade jag sett denna manikyren för tolv år sen hade jag fått dåndimpen.

23 kommentarer:

Anonym sa...

Åg gud så snyggt! Måste skaffa mig ett svart lack...

Marie sa...

Frida: Tack! Svart lack är ett måste! Jag har hört att Viva la Divas är täckande efter ett lager och kostar bara 45 kr. Säkert kort?

Anonym sa...

Ohh, jag som är helt fast i svarta nagellack, det här va ju ett kanontips, gillade det svartröda :p

Anonym sa...

Hoho så fränt! Verkligen grymt läckert!

Marie sa...

inthemake: Men vad bra! Ja, detta är verkligen ett sätt att både ha svart nagellack och en massa färg!

adrasteiah: Tack hemskt mycket!

Bella sa...

Aaah, vad snyggt! Får jag härma? =)

Mi sa...

Awesome! :D

(haha, mitt ordverifierings-ord är impar, och det var ju precis vad din manikyr gjorde!)

Marie sa...

SaintBella: Ja men klart du ska! Om du känner att du helt fått idén härifrån får du gärna länka, men det är ju valfritt!

Maria: Haha, tack och tack! ;)

frazor sa...

Jäkligt snygga naglar. :)

Läs din gmail btw, om du inte gjort det ännu.

Sminkan sa...

Otroligt snyggt! Vilken smart idé! Mycket tjusigt!
Du får mig att vilja prova jag med!

Anonym sa...

Love it! :D Har funderat på om Spellbound skulle kunna ge lite mer stuns till glitterlack med liknande färg på glittret men har inte kommit mig för att köpa Spellbound för att testa. :)

Anonym sa...

Åhå, tack för tipset, ska hålla utkik efter det. :)

marinamake sa...

Det där var ju übercoolt! Jäkligt snyggt med en färg på varje tipp! Smart drag, när man inte är nöjd med själva lacket! Jag har också spellbound och är förståss besviken på att det turkosa skimret inte syns... alls!

Marie sa...

frazor: Tackar, tackar! ;) Har svarat!

Sminkan: Vad kul att du gillade, klart du ska testa själv! Idén är sprungen ur att jag vill testa allt, och det är lättast om man gör det samtidigt. Du kanske är lite likadan gällande nya skuggor?

Karusell: I ärlighetens namn så syns liksom knappt skimret ens i riktigt smickrande ljus, så skippa det och leta vidare säger jag! Kanske China Glaze Blk-blika-bong (eller vad det nu heter!!) är ett alternativ?

Frida: Finns hos Head2Toe!

marinamake: Tack! Nej, jag är inte den som tar bort och börjar om när jag är missnöjd, det blir layering och såna här experiment istället :) Nu kommer jag ihåg ett skäl till den här manikyren: jag ville se om den turkosa eller gröna skulle ta fram skimret i Spellbound bättre. Men inte. Sen gick jag crazy! ;)

Plille Erövraren sa...

Hihi! Mycket fint gjorda naglar... men det visste jag!

På din tredje bildtext har du skrivit "från höger till vänster", och sedan listat färgerna från vänster till höger!

Marie sa...

Plille: För att jag säger "ooooh, titta på mina naaaaaglaaar!" och trycker upp dem i ansiktet på dig? :D
Attans bananer, det krävs allt ett Plille-snille för att märka en sån sak! Skall jag fixa :)

Badbomben sa...

Jag ska sno din idé nu! Apläckert!

Anonym sa...

Galet coolt! (Men jag får lite Dexter-vibbar... ;)

Marie sa...

Badbomben: Sure thang, hun!

mimmi: Haha, det är sant! ;) Det måste vara mitt undermedvetna som drogs till det, själv hade jag inte tänkt det..

Anonym sa...

Åh gud så snyggt och kreativt! Så vill mina naglar med se ut, fast först ska de vara helgröna ett tag. Jag ska definitivt testa att göra en sån här manikyr, för fasiken vad snyggt och färgglatt!

Marie sa...

Emma P: Tack så mycket! Problemet med en sån här uppskattad manikyr är att det är svårt att överträffa det. Men jag känner mig lite lagd åt krämlack just nu, faktiskt. Jag tar det som en komplimang om du gör något liknande :)

Anonym sa...

Helt otroligt fantastiskt coolt och snyggt!

Marie sa...

RQ: Vad roligt att du tycker det! :) Tack!