BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

måndag 12 januari 2009

Sminkans blomvecka: rosa måndag

Sminkan har en temavecka med start idag, måndag. Varje dag har en färg, med inspiration från blommor i Sminkans trädgård! Fint va?
Idag står en rosa ros som inspiration och jag grävde hastigt och lustigt fram alla mina rosa skuggor och använde nästan alla utom den från MAC. Tragikomiskt.



Alla bilder är tagna under olika lampor efter mörkrets inbrott. Makeupen har knappt överlevt en dag på stan med ombyten i butiker, in och ut ur kylan och näsan ner i en caffe latte, ja ni fattar.



Tyvärr har jag inte brytt mig om att toucha upp något heller, vilket ju den rosa dagen faktiskt är värd. Vad ni heller inte får se är min ljusrosa top. Herregud. Jag i rosa. (Jag klär mig bara i svart i vanliga fall, med en enstaka accentfärg. Som t ex grått eller något i samma spänningsnivå.)



Ögoninventering:
Lumene Eyemakeup Base
Maybelline Color Definer nr 20
MAC Paint Pot Constructivist

Penumbra rosa ögonskuggetrio (från Mallorca för drygt tio år sedan)
IsaDora Eye Shadow Quartet nr 53 Frosty Mulberry (den ljusrosa och den vita)
H&M duoskugga Pink Rosebud (den mörka purpurfärgen)

H&M brynduo, den ljusa skuggan
FACE gel (gröt) eyeliner
L'Oreal Volumissime x 4, svart
Svart kajal - minns ej vilken (uppenbarligen en av de sämre dömt av bilderna...)



Blossande kinder från kvällens matlagning, kajal som vandrat, gult lysrörsljus... Sicken låg kvalitet!



Bara för att blidka er eftersom ni stått ut med så dåliga bilder. Ett halv ansikte. Heh... Det var allt från min rosmakeup, jag ska helt klart göra bättre ifrån mig imorgon. Rosa ögonskugga brukar jag gilla, men jag misslyckas alltid med rätt typ av eyeliner. Det ska vara ingen eller en jävla massa, här mesade jag med lite längs övre fransarna och lite feset på vattenlinjen.
Imorgon gult i enlighet med Sminkans blomvecka, och det kan jag eller hur?


Här nedan följer ett par shoppingfynd som jag ska redogöra för bättre imorgon. Svartvit poloklänning och en liten fedora:

Artsy fartsy

Och dessutom, ett fantastiskt citat, en liten saying som jag verkligen gillade. Vidarebefodrat av Plille Erövraren, min man som ibland lite sällsynt kommenterar här, men ursprungliga creds till Babatunde Olatunji:


"Yesterday is history, Tomorrow is a mystery.
And today? Today is a gift.
That's why we call it the present."



6 kommentarer:

Sminkan sa...

Mycket snyggt! Ser ju bra ut trots alla äventyr!
OCh du passade bra i hatten också!

Anonym sa...

Vilka vackra ögon du har!! Ge mig! :-)

Marie sa...

Sminkan: Tack så mycket!

aja: Hihi, tack så mycket! Rätt ljus och rätt vinkel, vettu :)

Rocketqueen sa...

Det där citaet var ju helt klockrent! Gudomligt! Och vilket snyggt svartvitt kort på dig, urläckert, och vilken tjusig makeup!

eleni sa...

Även om du kände dig konstig i allt rosa så tycker jag du var fantastiskt fin. Bilderna visar inte makens rätta sida, för det såg skitbra ut i dagsljus. Hoppas jag får se dig i rosa fler gånger ;)

Marie sa...

RQ: I loved it. Det är smart och sött. Tack så hemskt mycket för komplimanger!

Eleni: Tack sötnos, du är en av få som faktiskt såg det hela IRL! :) Vi får se hur det blir med mer rosa - stay tuned! :D Kram på dig.