BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 29 januari 2009

Eyeliner och plommonläppar + rågbullar

En dag som denna har jag shoppat te och nymalet kaffe på lokala tehandlaren Java, ätit thailunch och bakat bröd. Yay! Det gröna persikoteet var fantastiskt, rabarbermarmeladen gav upphov till mycken "mmmmm...." men jag hade glömt att salta smeten när jag gjorde bullarna. De var ändå lättätna! (Alla dagens transporter har såklart skett medelst cykel.)

Jag har iaf sportat en rejält vingad eyeliner idag, tänkte såklart inviga min nya cake eyeliner från FACE. Då det var länge sen jag inte vräkte på med färg på ögonen gav jag den uppgiften till läpparna som pryddes av ett plommonfärgat litet stift man fick i en sån där gåvonecessär från Max Factor i höstas.


Jag har använt, till ögonen:
Lumene Eyemakeup Base
Från Coastal Scents-paletten:
Beige, ljusbrun, mörkbrun, vitbeige till ögonskuggorna
Gråbrun till ögonbrynen
FACE cake eyeliner, black
IsaDora Inliner Kajal, Blonde
L'Oreal Volumissime 4x, black



Jag har använt, till ansiktet:
GOSH Velvet Touch Primer
MAC Select Cover-Up, NW20
Everyday Minerals Foundation Intensive (minns ej färgen)
färg by Makeupstudion löspuder, Vanilla
Everyday Minerals Blush, Snuggle
NYX Mosaic Powder, Cafe som bronzer, och Highlight



Bilderna är tagna under olika lampor, och sminket har utstått flåsiga och riktigt bitande kalla cykelturer. Fy fasiken vad överraskande kallt det var idag... Om man är riktigt nyfiken kan man kanske se att jag försökt peta dit eyeliner även innanför den övre fransraden. Jag tycker iaf inte det finns någon eyelinerglapp mellan fransarna, vilket jag är nöjd med.



Som sagt har sminket fått utstå en del idag. Jag tänkte inte på att använda någon riktig skuggbas till de här neutrala skuggorna, men det borde jag. Det ser inte så snyggt ut när mitt jobb är helt oljeblankt. Och usch, dessa plitor i ögonbrynen! Mitt ansikte lider av en allmän breakout kan jag erkänna. Inget Face of the Day idag inte...



Ja, läppstift var det ja! Max Factor Midnight Plum nr 710 som bas. Bit av, på med Make Up Store Golden Purple läppenna, och avsluta med Nivea Beauté Sheer Grape nr 11 som är ett mer transparent lila läppstift med en hel del skimmer.


Här är mina rågbullar. Vetemjöl, havregryn, rågmjöl, linfrön, lite sirap och lite honung. Pumpakärnor pryder!


12 kommentarer:

Sminkan sa...

Fantastiskt fin färg på läpparna och en eyeliner i klassisk stil är aldrig fel!

Sminkan sa...

Vad händer? Här försöker man kommentera i all välmening..

Snygga läppar! Fin eyeliner. De tär en sammanfattning av tidigare försök...

Sminkan sa...

Jah, där dök det upp två av fyra...

Unknown sa...

Gaah, jag har alltså kommentarsproblematik? Blogger, suck. Hoppas det löser sig. Tack Sminkan för komplimanger!

eleni sa...

Jag är inne och kikar varenda dag fastän jag inte kommenterar eller skriver till dig. Du är söt, du är bäst. Fortsätta inspirera mig, du är min idol :)
/ Från din Eleni vars liv håller på att ätas upp av universitetet

Unknown sa...

Eleni: Så fint av dig! ;) Verkligen stort tack, vi får se till att vara på samma ställe med en massa smink vid samma tillfälle nån gång snart... ;D

Anonym sa...

Finfint! Du passar i neutralt med och eyelinern är snygg! Definitivt inget klapp. Var den bra? jag tycker att MUS kakeyeliner är väldigt bra och lätthanterad, men har faktsikt ingen svart kakeyeliner.

Marie sa...

Emma P: Tack så mycket! Jag gillar den, den är högpigmenterad och funkar både torr och blöt. Jag experimenterar fortfarande med olika vätskor för att hitta det som blir minst praktiskt krångel! Har också hört mycket bra om MUS cake eyeliner, men jag börjar tycka att MUS ger besvikelser: ofta outbildad personal, sjukt kass hemsida, triclosan i ögonskuggorna, säljer vaselin för över 100 kr/burk...

Anonym sa...

Jo jag håller med dig om MUS ganska mkt. handlar sällan därifrån... De blir ju inte bättre tyvärr.

Marie sa...

Emma P: Mmm... Ibland kan jag bli sugen på någon eyedust, men det är mest när jag är knäpp och glömmer bort MAD, Fyrinnae, Archetype osv osv. :D

Anonym sa...

Åhh va jag kände att jag blev sugen på att baka nu hihiii...kanonfin makeup!

Unknown sa...

inthemake: Det är gott, nyttigt och billigt. Kör hårt, jag ska baka mer! :D