BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

fredag 2 januari 2009

NYX Jungle Pimped!

Jag tänkte för ovanlighetens skull att jag skulle göra ett vackert lack ännu vackrare! För det mesta går inte det, jag bara misslyckas och så blir det bara sämre. Men nu tycker jag att jag har lyckats!
Ovanpå gårdagens manikyr har jag ljusgrönt glitter från ett paket med ca 15 olika lösa glitter från Panduro. Jag målade med ett ganska långsamt torkande baslack från Depend på tipparna och så doppade jag helt sonika tipparna i glittret. Lät torka, målade med lätt hand ett flödigt lager snabbtorkande överlack (China Glaze Fast Forward).

Jag slänger in lite oredigerade bilder här. Lite slarvigt, men jag är dödstrött och ska kolla på film istället!
Se och njut :)



Under lampljus.

Det ser fint ut även när inte ljuset fångas i glittret, vilken hit va?


Här är stapeln med de grönblå glittren, det finns även en med svart silver och guldiga, samt en med rosa, röda och lila. Kostade 89 kr på Panduro före jul.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så läckert! Det var precis så jag gjorde med mina glittertippar senast, det funkar rätt bra faktiskt =) Och glittret passade verkligen perfa till!

Sminkan sa...

Väldigt tjusigt! Jag får aldrig till det med lösa glitter...

Marie sa...

adrasteiah: Ja, visst är det en bra metod? Jag vill lära mig hur man gör glitter i två färger som smälter ihop, men jag vet inte riktigt vad jag ska använda då... Jag tycker också det guldgröna var bra, har en turkos som är väldigt lik Jungles basfärg som jag hade velat fadea ihop med iofs.
Sminkan: Tack så mycket :) Det är faktiskt inte svårt, du är ju redan duktig på att måla tipparna! Gör likadant med ett klart lack som inte torkar så fort, och så doppar du fingret. Det gör absolut ingenting om det kommer glitter runt omkring, det borstar man bort när lacket torkat. Prova!

Anonym sa...

oh, najsiga naglar:D:D:D:D kram malin

Anonym sa...

Åh, jag ville ha Jungle med i min senaste NYX-beställning men det fanns inte...

Marie sa...

Malin: Tack så mycket! Tittade igenom det senaste på din blogg lite snabbt: vilka fantastiskt vackra makeuper! Stor inspiration! Färg och glitter och fransar, men allt ser väldigt lättburet ut (iaf på dig) - jättefint!

Mimmi: Ja, jag rekommenderar det trots att det kräver tre lager! Antar att det var Cherry Culture? När jag beställde sist hade de slut på .. hmm.. Techno? Minns inte, det var en snygg blålila från NYX iaf. Nästa gång? ;)

Sminkan sa...

Aha! Nu fattar jag hur man ska göra! Okej! Jag ska absolut prova när jag gör nästa manikyr!

Anonym sa...

tack så mkt :D:D kram malin

Marie sa...

Sminkan: Skitbra! Spännande va? :D

malin: Så lite så ;)