BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 1 januari 2009

NotD: NYX Jungle

Det här är en manikyr jag får jobba hårt för att behålla. Imorgon ska jag jobba med armeringsjärn och plastbitar som ska snäppas fast på armeringsjärnen. Fantastiska förutsättningar, eller hur? Okej, Jungle behöver jag inte oroa mig jättemycket för, men jag blir ju ledsen om nån av klorna går av. Funderar på att tejpa ett varv maskeringstejp kring tipparna. Tror ni det funkar? Marion Jones tejpade väl sina ultranaglar när hon sprang?


Tre lager har jag målat, det är ett känt skirt lack. Konsistensen är lite rinnig men torkar till rätt fort på nageln. Det är ett duokromatiskt lack - såklart, höll jag på att säga. Det är så snyggt! Detta har en blå bas med grönt och guldigt mikroskimmer, i vissa ljus är Jungle mest blått i en svårdefinierad turkos nyans. Den är ball! När man ser de olika färgerna är lacket turkost med ganska tydliga gröna drag och en guldig "flash" som syns i vissa vinklar.



4 kommentarer:

Sminkan sa...

Jungle är faktiskt riktigt snygg. Önskar det vore lite mer täckande bara...

Marie sa...

Sminkan: Visst är det så, visst är det så. Men jag är faktiskt nöjd efter tre flödiga lager! En viss VNL syns om det är starkt ljus men det får stå för de petiga :)

Chaosophia sa...

Jag älskar älskar älskar Jungle! Står lätt ut med VNL när ett lack är så där snyggt. Man kan inte få allt i en liten flaska ändå. ;)

Unknown sa...

Chaosphobia: Haha, nej allt man önskar sig ryms nog inte i en flaska och om det bara är att smeta på mer så tycker jag att man kan leva med vissa dåliga drag :)