BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

måndag 19 januari 2009

Sminkmodell: "Brudmakeup" på Makeupstudion

På Makeupstudion i Malmö har jag varit idag och suttit modell åt Lisette som blir make up-artist i slutet av den här veckan. Under veckan gör eleverna sminkningar under lite knappare tid och varje makeup betygsätts. Den andra och sista makeupen Lisette gjorde på mig idag var en brudmakeup. Den förra, kvällsmakeupen, hittar ni snäppet längre ner. Var så god att scrolla!


Sicken smickrande bild! Fetsmink på


Bråda tider - fast forward till fransmarkering, neutrala skuggor, superb eyeliner


Andra ögat (så fin eyeliner får jag aldrig till själv)


Här ser vi ca sex singellösfransar! Snygga ögonbryn med brun ögonskugga, applicerad våt. Även mascara.


Neutrala skuggor och snygg eyeliner måste jag ha oftare, eller hur?


Sicken svepande brudmakeup...


Något helt annat än den mörka svartsilvriga sotningen jag hade på mitt bröllop!


Korallfärgat gloss, som brudar har nuförtiden


Hela ansiktet! Konstig vinkel - bra ljus


Jag tycker helheten blev väldigt fin!


Det är roligt att se sig själv i helt andra looker än man brukar. Som jag skrev ovan är detta långt ifrån vad jag hade på mitt bröllop. I somras sågs jag i en kraftig sotning i svart med silvrig highlighter, rosa äppelkinder och ett matt mellanbrunt läppstift med dragning åt lila.
Den här makeupen har jag haft resten av dagen, och den gav mig komplimanger av expediten när jag köpte grön hårfärg. Det är ett bra betyg till Lisette, den blivande makeupartisten.

7 kommentarer:

Sminkan sa...

Mycket vackert! ibland är det vilsamt med det enkla! OCh rougen gjorde hela ansiktet! Så snyggt!

Mi sa...

Ooooh, so pretty! :D

Marie sa...

Sminkan: Tack, jag kände mig fin fast jag visste att jag kvävt ansiktet i fetsmink. :)

Maria: Tack så mycket!

Anonym sa...

Ohh det är såå vackert med en enkel makeup & snygg eyeliner så man storknar, kanon!

Marie sa...

inthemake: Eller hur! Tyvärr går de inte ihop så ofta. Enkel makeup brukar det ju bli när man har brått, medan en snygg eyeliner kommer när man har gott om tid och då gör man ju ofta utsvävningar med resten av sminket också... :)

Badbomben sa...

Nätt, nätt, nätt!

Marie sa...

Badbomben: Tack, tack, tack! ;)