BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

lördag 17 januari 2009

NotD: L'Oreal Star Magnetic Silver

Star Magnetic är en samling lack med väldigt spännande egenskaper. Partiklar i lacket är magnetiska! På locket finns en magnet som man håller den nylackade nageln emot (väldigt nära, ingen kontaktyta såklart), så vandrar de magnetiska partiklarna uppåt mot ytan av lacket och bildar det stjärnmönster som finns i magneten. Coolt va? För tillfället kostar de 79 kr på Åhléns, men kostar i vanliga fall ca 100 kr.

Min åsikt om appliceringen av lacket är att det är helt fantastiskt att måla med, det är så mjukt och så täckande, så metalliskt men alla ränder bara flyter ut och bildar en fantastisk yta. Det är så förlåtande, man kan dra med penseln över nageln många många gånger och dessutom är penseln förvisso ful och ser billig ut men gör det så enkelt att måla snyggt.


Magnetmönstret tycker jag är lätt att få till. Jag målade först alla naglar med ett lager, och sedan tog jag en nagel i taget och målade lager nr två och gjorde sedan mönstret direkt efter målningen. Jag höll ca 20 sekunder, och då blev det riktigt tydligt mönster. Däremot upplevde jag att det sjönk tillbaks lite, så nästa gång ska jag hålla 25 sekunder och dessutom låta det torka lite längre för jag misstänker även att mitt överlack drog ut det silvriga över mönstret.


Det är jättesnyggt! Både färgen och motivet, det ger ett sånt häftigt djup. Jag vill ha fler färger!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste erkänna, jag har inte ett enda av de här magnetiska lacken. Jag vet inte riktigt varför heller, för nog är det snyggt alltid! Kanske är jag rädd för att bli såld om jag väl testar det och måste skaffa alla färger som finns ;)

Marie sa...

Att de är så lättmålade är definitivt skälet till varför jag tycker du ska prova.
Men vilken färgdiskrepans! Jag har sett minst tre helt olika nyanser av den som kallas Purple. Idag såg jag en Silver, den som jag provade, som hade markant mycket mer blått i sig än min. Så det gäller att ta den som är fin på plats, annars vet man nog inte vad man får.

CrazyNails sa...

Jag hr några stycken 5 eller är det sex? Minns inte och jag gillar dom till tusen:) Du har jätte fina naglar!

Marie sa...

Crazy Nails: Jag är sugen på att skaffa fler också, men färgerna ser så olika ut beroende på vilken batch man tittar på, så jag letar efter en grålila Purple.. :)
Tack så hemskt mycket för komplimangen!