BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 20 januari 2009

Sminkmodell: "Sotning" på Makeupstudion

Hej igen! Ännu en dag som modell för Lisette, en elev på Makeupstudion i Malmö. Deras sista sminkningar är denna veckan, och idag var den första sminkningen av två en sotning. En kraftig sådan! Här följer lite kronologiska bilder:


Fetsmink, puder, fransmarkering (vilket betyder eyeliner längs insidan av fransrötterna)


Svart skugga med en kraftig form, även lite under ögat
Eyeliner längs övre fransraden



Skuggan är heltäckande efter idogt arbete, här syns även lite vit highligtskugga. De använder inga skuggbaser!


Detta kallar jag fransmarkering! Det är sånt jag aldrig lyckas göra på mig själv.


En bild på det färdiga ögat med lösfrallor och allt.
(Sminkan, du gillar väl skuggor med råa kanter?)


En till bild på slutresultatet


Det här kallar jag facial transforming - jag ser knappt ut som mig själv!


Nya ögonbryn och lite MLBB-gloss (My Lips But Better)

Klart!
Jag tyckte om att se hur den här makeupen växte fram men det var inget jag trivdes i. En sak har jag lärt mig om mig själv, som varken jag eller någon annan har lyckats med: mörk skugga vid min inre ögonvrå. Det gör något som tynger ner eller härdar mina drag. Svårt att förklara, men ni kanske förstår?

Hang in there, snart kommer en "dagsmakeup"!

10 kommentarer:

Bella sa...

Så är det väl för de flesta, att mörk skugga i inre ögonvrån ser lite "tungt" ut. Jag lägger alltid de lkjusaste i inre och mörkaste i yttre.

Marie sa...

Vissa passar ju i det, och jag ville inte utesluta något bara på grund av att jag inte fått till det själv. Men nu är det avgjort! ;)
Om du tittar på mina egna sminkningar så ser du att jag också alltid lägger en highlight i inre ögonvrån!

Sminkan sa...

Ja, ditt ansikte förändras, helt klart. Du har så stora ögon att de blir väldigt dominerande när du har en sotning. jag tycker det är häftigt! Du är snygg i allt!

Marie sa...

Sminkan: Tack! Jag har verkligen inte tolkat det som att jag har stora ögon, men jag ska tänka ur andra perspektiv ibland också!
Tack igen :)

Anonym sa...

Jag tycker ju om det här, men har själv samma problem med mörka skuggor i ögonvrån...men du är kanonfin ;)

Marie sa...

inthemake: Det är ett problemområde helt enkelt! Tack så mycket :)

Anonym sa...

ääälskar sotade ögon!! :D haha kram malin

Marie sa...

Malin: Det är alltid en hit :) Tack!

Anonym sa...

Helt klart en annorlunda look på dig. Men så himla snygg! Jag älskar sotningar, och även om de tenderar tynga lite så tycker jag att det är kul att få leka med sotat! Dessutom tycker jag att du var snygg i det, även om det är annorlunda.

Marie sa...

Emma P: Ja, speciellt eftersom hon ändrade formen och bågen på mina ögonbryn också!
Jag borde prova att göra vissa av sminkningarna själv, för att se hur det blir då!