BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

söndag 25 januari 2009

Eyes, Face & Outfit of the Day!

Trevlig Helg!

Hej alla! Är ni ute och glassar i glamouren? Headbangar på konsert? Somnat på en tröskel med kräks på skorna? Jag sitter hemma med en Gin & Tonic och har haft mitt skojiga för idag. Tidigare åkte jag och Jakob och införskaffade en outfit till honom. Men det är inte den jag ska visa idag! Jag visade lite grejer i skyltfönstret i onsdags och han sa att han ville ha allt på skyltdockan. Sagt och gjort, ungefär! Kanske blir en bild på skönheten imorgon, som har nyfärgat äppelgrönt hår och allt.

Här är andra inlägget för dagen efter en liten tids torka, det är ni allt värda. Jag vet att Eleni ville ser mer i alla fall, och eftersom hon är så söt att när vi träffas för att fika behöver jag inte beställa kaka till kaffet, så får hon som hon vill.

Dagens makeup

Idag utgick makeupen från en flytande ögonskugga från Yves Rocher jag köpte för nån vecka sen, det är Coleurs Nature Liquid Pearl Eyeshadow i färgen Prune Audacieux. Den är grymt pigmenterad och blir som kromat rödvin på ögonlocket. Mycket mycket svår att sudda kanterna med! Creasar inte alls, men jag vill inte säga för mycket eftersom jag bara använt den som bas. Sedan använde jag till störst del Make Up Store-skuggan Dramatic som är sotigt brunvinröd och en kall gråcerise färg ur min Coastal Scents-palett med 88 matta skuggor. Den jag använde finns längst ner i sjunde kolumnen.


Bilder


Jag har använt:
Lumene Eyemakeup Base
Yves Rocher Coleurs Nature Liquid Pearl Eyeshadow, Prune Audacieux
Make Up Store Dramatic
Cerisegrå från Coastal Scents-paletten (7:e kolumnen längst ner)
Skimrande cerise och matt vitbeige från CS-paletten
Yves Rocher Luminelle Kohl Pencil, Prune Nacrée
IsaDora Inliner Kajal, Blonde
L'Oreal Volumissime 4x, svart
Gråbrun skugga från CS-paletten



Min tanke med dagens makeup var att den skulle bli goth men inte svart. Så jag tar lite "sjuka färger", cerise med sotig vinröd. Det som gjorde hela intrycket var att jag skuggade ut den mörka Dramatic rätt mycket kring yttre ögonvrån, både i riktning mot brynet, tinningen och ner mot kinden.



Den rosa skuggan ligger på nästan hela rörliga ögonlocket, förutom ytterst och innerst. Även under ögat. Den vinröda ligger som sagt kring yttre ögonvrån, liten bit under ögat och suddat in i globlinjen. En nästan vit skugga under ögonbrynet och nu kom jag på att jag tog lite av en ljusrosa i inre ögonvrån också.



Den lila kajalen var mest för inramning av ögat, ingen formning direkt. Det skulle den mörka skuggan göra! Ögonbrynen är ifyllda med platt snedskuren pensel och mascaran ligger i ett lager både på övre och undre fransarna.



Jag är så generös! Nästan alltid får ni ett helt ansikte att glutta på!
På kinderna ser vi rouget Flower från Make Up Store och på läpparna ligger läppennan Nude från Viva la Diva och sedan det ljusbruna läppstiftet Swank från Make Up Store. Det ser helt ut som mjölkchoklad, en riktigt varm brun nyans när det är nylagt, men av någon anledning ser det helt kallt ut på mig. Eller hur ser det mer ut som billig gråbrun mjölkchoklad här? Det passade utmärkt med den kalla nyansen till min gothsminkning, men visst är det märkligt?


Fizz Ivy är väl ingen modeblogg?

Självklart inte, men jag har faktiskt kläder på mig precis varje dag!

Om jag ska fortsätta visa outfits får jag be om fotograf. Fota i hallspegeln, så kan jag ju inte hålla på!


Nice? Då skulle ni se mig bakifrån! :D


Jag har alltid väldigt simpla kläder på mig. Mittemellanjeans, svart bomullstop och svart hoodie med dragkedja. Men jag försöker bättra mig! Idag har jag en farfarströja med trekvartsärm, figursydd stretchkjol med hög midja, glansiga svarta tights, favorithatten och stora örhängen. Det jag glömde att ta på mig till bilderna är min grå palestinasjal som jag tycker passar sjukt bra med örhängena och hatten. På fötterna har jag stövlar med låg klack och en massa spännen kring skaftet.


Hoppas nu att alla har en trevlig lördagkväll, eller sover gott!

12 kommentarer:

Sminkan sa...

Tjusigt! Du är sofistikerad goth i din vinröda sminkning. ;D

Anonym sa...

Å hej å hå vad snyggt =) Och jag älskar kjolen! Var köpt?

Unknown sa...

Sminkan: Det var vad jag siktade på, vad bra! Tack :)

Adrasteiah: Åh men tack! 149 kr på H&M!

Anonym sa...

Skitsnyggt! jag gillar verkligen ditt ansikte, och dina kläder och ditt hår! Fint och lite gothigt utan att bli tungt med den lila skuggan. Och jag ser helt klart fram emot att få se bilder på äppelhåret;)

Marie sa...

Emma P: Tack! Det blev en helhet av det, jag är nöjd med det :) Hoppas jag inte gjort någon besviken genom att vara otydlig, men det är min man som blivit nyfärgad!

Anonym sa...

Snyggt! Dramatic har en ruggigt snygg färg - jag har försökt hitta en ersättare från ngt annat märke pga att jag blivit allergisk mot MUS:s pressade skuggor, men inte lyckats hitta nån lika snygg!

Marie sa...

Makeupoholic: Tack! Jag gillar också Dramatic, men mest för att den går i typ rätt färg, inte för att den är så jäkla snygg egentligen. Är så besviken för att den är så skir och att det röda skimret aldrig uppträder på huden. Men det finns säkert massor av alternativ hos mineralmärkena, Fyrinnae eller MAD t ex!

Anonym sa...

Nej jag fattade att det var han. Men kul att se ändå:)

Anonym sa...

härliga bilder! snygg outfit!
Jag älskar leopard:D

Marie sa...

Sanna: Yay, tack så mycket!

Bella sa...

GROTESKT snygg kjol säger jag bara!!

Unknown sa...

SaintBella: Yay, tack så mycket! :)