BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

måndag 16 februari 2009

Make My Monday: Nödvändigheten

Många uppmärksammade alla hjärtans dag i lördags, jag firade den med att vara kär. Gratis är gott! Den här dagen är lite mer speciell för mig, i alla fall det här året. Idag är det sex månader sedan jag och Jakob gifte oss! Jag firar även den här dagen med att vara kär :)
En måndag uppmärksammas även med att haka på Bjootis måndagsfråga som är: Vilken produkt är den viktigaste i din sminkväska / sminksamling?
Frågan kan besvaras på olika sätt beroende på hur man tolkar frågan: vilken produkt skulle jag använda om jag bara fick använda en? Lätt: concealer. Jag har ytliga blodkärl på ögonlocken och över näsryggen, jag är mörk under ögonen och har ofta röda småfinnar.
Vilken produkt skulle jag inte vilja utelämna ur en hel makeup? Mascara. Utan mascara kan jag ha hur mycket ögonskugga och eyeliner som helst utan att det ser komplett ut.
Vilken produkt ger störst effekt för helheten? Foundation. Om jag skulle strunta i foundation skulle alla prickar och ojämnheter i hyn synas mycket mer än ögonmakeupen eller läpparna.

Så vad svarar jag slutligen? För tillfället är mineralfoundation min största must-have. Everyday Minerals Intensive Foundation i färgen Fawn som tillhör Golden-nyanserna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja kärleken! :-) Trevligt med lite personlighet som lyser igenom i en blogg. Det är sådana bloggar som är roligast att läsa!

Men apropå mineralfoundation - hur täckande är det när det är i pulverform? Täcker det lika bra som en flytande "vanlig" foundation?

Måste tipsa om en bra ansiktsolja också: Elizabeth Arden Ceramide Time Complex Capsules (javisst, kortaste namnet i stan). Hur skön som helst och lämnar ingen kladdig hinna efter sig.

Marie sa...

Sandra: Kul att du tycker det! Kan inte riktigt hejda mig :)
Jag tycker absolut att mineralfoundation kan täcka lika bra som flytande, alla olika produkter har ju sina egenskaper. Jag använder EM:s Intensive-foundation och den täcker mycket väl. Det är bara att ta mer om man vill ha pannkaka liksom. Foundation i puderform är ju egentligen helt vanlig foundation, men utan de blöta ingredienserna.
Låter som ett bra tips! Tror tyvärr EA är lite för hög prisklass för mig..