BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

söndag 6 december 2009

MAD Temptress + Sultry Green

Hej alla!

I början på oktober tänkte jag prova två oanvända MAD-pigment och göra en höstig makeup. Temptress är supersnygg, färgen är som riktig mässing, metallisk och orangetonad. Den fäster som magnetdamm på ögonlocket, täcker lätt och tonas snyggt. Sultry Green är inte dum den heller! Den har en djupt pigmenterad korpsvart bas med en grön ton och kalltonat grönt skimmer. En heads up är på sin plats, Sultry Green är alltså väldigt pigmenterad så var försiktig!




Jag använde följande till ögonen:
Lumene Eyemakeup Base
MAD Minerals pigment Temptress på inre 2/3 av ögonlocket och inre halvan under ögat
MAD Sultry Green på yttre tredjedelen av ögonlocket, och suddat upp längs ungefär halva globlinjen och under yttre halvan under ögat
MAD Whisper Gold i inre ögonvrån och i övergången mellan färgerna och highlightern
Brite Bird pigment Cream Cat som highlighter
Coastal Scents Gel Eyeliner Truffle längs övre fransraden
Mascara och brynskugga




Makeupen blev förvisso höstig, men jag skulle nog ha tagit fler orange, röda eller bruna nyanser för att få det mer som höstlövet jag tänkt mig. Sultry Green är så pass kylig i tonen så den hade behövt någon mellanfärg att tonas med också. I vilket fall var det lätt att sminka med de här pigmenten, för de är helt enkelt så bra!




På läpparna har jag läppstiftet Patisserie från MAC. Det tonar ner min läppfärg och ger lite nudekänsla, men jag kommer inte riktigt överens med guldglittret. Det är inte skimmer eller lite sparkles, utan knastrigt glitter. Tyvärr sitter det inte så bra heller. Mitt första och enda MAC-läppstift är helt enkelt inte nån hit.

18 kommentarer:

Kerstin sa...

Fin ögonsminkning! Trist med läppstiftet, men det ser fint ut på bild!

Unknown sa...

Tack så mycket, Kerstin! :)

Solveig sa...

Så nydelige farger!

Jeg synes du er så flink til å legge øyenskyggen sånn at man ser at de ulike fargene er klart avgrenset, men likevel tonet over i hverandre. Det var kanskje klønete forklart, men jeg synes det er veldig imponerende! :D

Bitte sa...

Vilka underbara färger på skuggorna.

liloo sa...

It's really nice and intense but in a same way it's really soft, I like it!

marinamake sa...

Shit vilken häftig färgkombo! Dessutom klär den dig väldigt bra!

marinamake sa...

Jag kollade just in alla dina frisyrer (och färger) Herrejösses, du är ju en mästare på att variera ditt korta hår! jag som alltid tyckt att har man kort hår så har man kort hår, inte så mycket att ändra på! Så fel jag hade! Hur bär du dig åt för att komma på?? Jag måste säga att du är verkligen ursnygg på ditt bröllopsfoto! Brudig utan att vara så där romantiskt mjäkbrudig om du fattar vad jag menar, så coolt med de svarta detaljerna. Om jag någonsin gifter mig igen (vilket känns föga troligt just nu...) så ska jag komma ihåg det där och apa efter ;-)!

Sminkan sa...

Fan, vad snyggt! Helt enastående vackra färger och det klär dig dessutom!

Lillsnörpa sa...

LÄCKERT!!! /Lillsnörpa

Fru Choklad sa...

Ursnyggt! När jag ser din makeup blir jag så väldigt glad över att Tempress är på väg hem till mig. Den är såååå läcker.

annahita sa...

o jävlar, det gula var ju helt sjukt fint! känner annars lite "nja" inför gult. men nu måste jag ju tänka om.

Me sa...

Hej! Vad är det för pärlblond toning som du använder?

Emma P sa...

snygg look Marie! Och nej, MACs läppstift verkar vara sådär. Själv har jag bara Slimshines och de är bra, men Sminkan avråder ju lite nu och då från de vanliga stiften så det är nog lika bra att det förblir så...

Kabuki sa...

Hej hopp!
Snyyyggt! Vilken fin blogg jag hittade här, den hamnar genast i min blogg-följa-lista! Hittade hit via oljeinlägget på ElMika.

Trevlig helg!
Kram!

Linda sa...

åh vilken härlig make-up =)

Sminkan sa...

Hallå! Nu försvann du igen... Vet du hur mycket jag saknar dig. Även veckor då jag följer mycket få om ens några bloggar så brukar jag hoppa in på din lite snabbt alla fall. Marie, kom tillbaka!!

Marie sa...

Solveig: Tack så mycket! Jag förstod vad du menade, det gäller att vara lätt på hand men samtidigt bestämt när man blendar.

Tack, SminkJante, Lillsnörpa, Fru Choklad, Anahita, Emma, Kabuki och Linda!

liloo: Thank you very much!

Marina, tack så hemskt mycket! Jag härmas rätt mycket, om jag hittar en frisyr på bild som jag gillar tar jag med den till frisören. Men många gånger har jag gett dem fria tyglar! Tack för kommentaren om bröllopsbilden också :)

Sminkan: Du är så sjukt omtänksam, tack så himla mycket!

Me: Det var en färd från Mood faktiskt,som heter Pärlblond.

Dorion sa...

SNYGGT! gillar den gula färgen starkt :)