BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 3 december 2009

Fuktmask first time ever OMG

Det är inte lönt att hymla, jag ska erkänna ett par saker. Dels har jag distanshandlat från Yves Rocher. Eller "Iv Roshäär" som jag och min barndomskompis sa när vi var med i våra mödrars namn i mellanstadieåldern. Vi bläddrade bland 2 för 1-erbjudanden och trollbands av deras oändliga skönhetscitat "[...] en känsla av unik, fysisk och mental skönhet i förening med effektivitet, njutning och respekt" och retuscherade bilder av "naturliga" kvinnokroppar och exotiska växter. Det är faktiskt lite pinsamt. Jag hoppade på ett erbjudande (vet inte inte ens varifrån!) med tre (vänta, fyra!) full size-produkter för 99 kr "inkl 29,90 kr frakt".





Bland annat denna fuktmask! Jag använde den nyss, det står att det räcker med fem minuter men jag glömde nog tiden lite och lät den vara kvar tio eller 15 minuter. Detta, mina damer och herrar, är min andra confession: det var första gången jag använde en fuktmask. Diverse djuprengörande masker, ler-, peel off- och exfolierande masker har jag testat, men detta var första gången jag behandlade med fukt! Märkligt nog kändes den lite svidig efter den där kvarten. Men det såg lent och fint ut efteråt! Sen på med mitt vanliga ansiktsvatten och sedan var det dags för produkt nr två från Yves Rocher:


Intensivverkande crème mot ojämnheter

Denna ska man använda för att behandla stora porer, ojämnheter och orenheter, appliceras enligt hemsidan på kvällen. Den innehåller salicylsyra enligt förpackningen, tillsammans med bland annat frossört. Jag har precis applicerat den! Krämen är tjock men inte glidigt fet, ljust grön, doftar örtigt och citrusgurkigt. Det pirrar lite i huden när den sjunkit in (vilket den gör fort, men på ett skönt sätt) men stramar inte. Jag får helt enkelt återkomma med mer långsiktiga omdömen!




Även denna handklassiker följde med, fuktgivande handkräm med arnica. Tantig, men inte allt för äcklig doft. Känns skön på händerna - jag gillar handkrämer som inte lämnar en klibbig hinna på händerna, men som känns riktigt go i huden - det gör denna.

0 kommentarer: