BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 3 september 2009

Nyanlänt från Brite Bird och Cherry Culture

Jag gillar paketskörd från andra länder eller mindre kända märken mer än att komma hem med påsar från H&M eller Make Up Store. Gör ni? Igår kom i alla fall ett paket från Cherry Culture, den här gången slapp jag deras värdelösa roll-on läppglans med you guessed it syntetisk körsbärsdoft/-smak. Idag fanns även ett litet kuvert fastklämt i brevinkastet från Brite Bird!

Vi börjar med Cherry Culture! Jag har swatchat lite snabbt på handen. Inga primers eller så, bara rätt på handen.

NYX Round Lipstick Snow White (mörkt vinröd åt det bruna hållet) resp Hero (mörkt röd, svagt skimrig, i en kallare nyans, på bilden är den felaktigt knalligare och mer rosa/korall)
NYX Mega Shine Lip Gloss African Queen (fuchsia med en massa blått skimmer, ger ett mer lila intryck), Beige (ljusrosa utan skimmer, semitransparent), Gold Pink (lilarosa med massor av guldigt skimmer, nästan duokrom)



NYX Lip Pencil Deep Red (röd åt det rosa hållet) och Long Lip Pencil Deep Purple (plommon/vinröd)
NYX Felt Tip Eyeliner Jet Black (två linjer)
NYX Eye Pencil Silver (ljusgrå)



NYX Blush Taupe (kall neutral färg, blir bra som skugga för konturering), Single Eyeshadow Tropical (ljus, lite korallig orange) och Eggplant (mörk plommon med lilarosa sken)





Nu kommer vi till övergången mellan NYX-grejerna och Brite Bird:


På vänster sida NYX Pearl Mania Nude Pearl och på höger sida Brite Bird pigment Bear With Me. Kul att det sturska namnet "Pearl Mania" är så blekt och matt i jämförelse med Brite Bird Bear With Me som på hemsidan beskrivs som "Neutral beige, nästan inget skimmer men har en lite frostig finish". Sådan ödmjukhet hittar man nog bara hos passionerade entreprenörer!



Brite Bird pigment Cream Cat (benvit med en svag rosa ton, med en väldigt subtil grön flash) och Bear With Me (beige med finish som putsat silver) .



L'Oréal Telescopic Explosion, a.k.a "bollmascaran" som jag köpte på H&M till det rabatterade priset 109 kr. Har velat fram och tillbaks - jag vill ju ha en bollmascara för att komma åt i vrårna, men den har ju inte fått lysande omdömen. 50 kr rabatt och jag hade bestämt mig!
Bredvid har vi pigmenten och Sannas visitkort från Brite Bird!

4 kommentarer:

Sanna sa...

Åh vad kul:D

Kerstin sa...

Fint shoppat! Jag blir grymt sugen på de Brite bordpigmenten du beställt!

Sminkan sa...

Jag älskar mina Brite Bird och tycker du gjorde två bra val. Highlgihters är aldrig fel! Mina Pearl Mania har väldigt olika kvalitet, några är himla fina men några är opigmenterade, bleksiktiga skitpigment. Men så är det ju ofta. Ingen lyckas väl jämnt.

Unknown sa...

Sanna: Ja, jag blev jätteglad över mitt lilla paket :)

Kerstin: Du måste testa Brite Bird!

Sminkan: Tackar! I love them too :)
Mm, de kommer i så gulliga burkar bara... Och Nude Pearl blev perfekt till att göra glowig foundation med!