BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

söndag 14 februari 2010

Videotips: Laga nagelsprickor

Lite snabbt slänger jag in ett videotips till er!
Jag har hyfsat långa naglar och tycker det är frustrerande när jag får ett litet jack eller en spricka i en nagel, som jag vet kommer att fastna i saker och bli djupare och sedemera bli tvungen att fila ner nageln till där sprickan var.
Jag använder silkesfiber för att laga, tillsammans med nagellim eller mer specifikt det som på engelska kallas resin.

Det här är en snabb video som visar hur man gör!
How to repair a torn fingernail, en video på eHow.

7 kommentarer:

Solveig sa...

Interessant! Hvor får man tak i resin og silkefiber?

(Godt å se deg tilbake, forresten. :))

Anonym sa...

Oh, precis vad jag behöver, mina får oxå dumma jack jättelångt in i nageln. Var får man tag i silkesfibrer?

Stylefile sa...

Mina naglar är alltid hopplösa!

Sminkan sa...

Men hallå, Marie... Jag saknar dig galet... Kom tillbaka!!!

Solveig sa...

Enig med Sminkan... Hvor er du, Marie?! :/

Unknown sa...

Hej hörni!
Jag började ägna en massa tid åt träning, för en månad sen flyttade vi och för en vecka sen skaffade vi hund så jag har tyvärr åsidosatt sminkbloggandet. Men jag lever och mår jättebra, tack så mycket för er uppmärksamhet!
(Om ni vill kolla hunden så bloggar jag om henne på hundhoskrochmal.blogspot.com )

Darling sa...

Jag säger bara 5 Seconds Nailglue !!! Finns på Kicks och så vidare :)